por Andrea Becca 9 de octubre, 2025
< Volver

In recent years, the pharmaceutical packaging sector has been undergoing a profound transformation.
Regulatory pressures, growing public awareness of sustainability, and the need to reduce the environmental impact of packaging have accelerated the development of innovative solutions for blisters, one of the most widespread formats for the administration of tablets and capsules.

Traditionally, blisters have been manufactured using multimaterial combinations, mainly plastic material with an aluminum-sealed lid, capable of ensuring high protection and excellent productivity performance. However, the composite nature of these materials makes the recycling phase complex: separating plastic and aluminum is a costly, energy-intensive, and ultimately impractical process on a large scale. Hence, the push towards monomaterial blisters, designed to simplify packaging end-of-life and make it more compatible with modern recycling chains.

Publicidad

Noticias relacionadas

comments powered by Disqus

Utilizamos cookies propias y de terceros para analizar nuestros servicios y mostrarle publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de sus hábitos de navegación (por ejemplo, páginas visitadas o videos vistos). Puedes obtener más información y configurar sus preferencias.

Configurar cookies

Por favor, activa las que quieras aceptar y desactiva de las siguientes las que quieras rechazar. Puedes activar/desactivar todas a la vez clicando en Aceptar/Rechazar todas las cookies.

Aceptar/rechazar todas
Cookies Analíticas

Cookies que guardan información no personal para registrar información estadística sobre las visitas realizadas a la web.

Cookies de Marketing

Cookies necesarias para determinadas acciones de marketing, incluyendo visualización de vídeos provenientes de plataformas como Youtube, Vimeo, etc. y publicidad de terceros.

Cookies de Redes Sociales

Cookies relacionadas con mostrar información provenientes de redes sociales o para compartir contenidos de la web en redes sociales.